BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, July 30, 2010

APA YANG ANDA MILIKI LEBIH BAHAGIA DARIPADA JUTAAN WANITA LAINNYA

"maka kesabaran yang baik itulah kesabaranku" (Q.S.Yusuf:18)

Renungkanlah apa yang terjadi di alam semesta ini.
Bukankah di atas katil-katil putih di rumah sakit terbaring beribu-ribu orang yang menderita sakit bertahun-tahun? Ada pula yang ditimpa kecelakaan sehingga membuatnya cacat seumur hidup.

Bukankah di bilik jeriji-jeriji sel penjara terdapat beribu-ribu orang yang dikekang kebahagiaannya dan dirampas kesenangannya?

Bukankah di rumah sakit jiwa terdapat ramai orang yang kehilangan akal dan kesedaran sehingga berubah menjadi orang-orang gila?

Bukankah di sana banyak orang fakir yang tinggal di pondok derita dan merasa kesulitan menemukan makanan walau hanya sepotong roti?

Bukankah di sana ada wanita yang ditimpa musibah, di mana seluruh anak-anaknya meninggal ketika dalam suatu kecelakaan?
ANDA BAGAIMANA???

Bukankah disana ada wanita yang hilang penglihatannya, pendengarannya, atau tangan dan kakinya yang dipotong, atau orang-orang yang hilang akalnya, atau yang menderita penyakit kronik, seperti kanser dan penyakit berat lainnya.

Sedang engkau di sini selamat, terlindung dalam keadaan baik, tenteram, aman dan damai. Oleh kerana itu, bersyukurlah kepada Allah atas segala nikmatNya.

Janganlah menghabiskan waktumu dalam hal yang tidak diredhai Allah seperti duduk berlama-lama di depan televisyen, menonton berbagai-bagai siaran yang menyiarkan acara-acara murahan, palsu, tidak berharga, khayalan, yang membuatkan hati penuh penyakit dan kesedihan; membuat jasad kita tidak melakukan pekerjaan wajib kita.

SESUNGGUHNYA BERSAMA KESULITAN ADA KEMUDAHAN

ALLAH YANG MAHA PENGASIH PASTI MEMBERIKAN KEMUDAHAN


JANGAN BERSEDIH
jadilah wanita yang paling bahagia
Dr. 'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni

0 comments: